۱۳۹۲/۴/۱۳

رفتار مردم ایران حماسه است یا مصر ؟

بلا نسبت بعضی ها ...
متاسفم که ما مردم ایران شدیم همون چیزی که می خواستند دقیقا از ما بسازند .
یه مشت بی عار ، بی غیرت ، بی شخصیت ، بیغ ، بی فرهنگ و بی تفاوت به همه امور کشورمان .
امروز که وقایع مصر و مبارزات مردم اونو دیدم و با شادی و هل هله کردن مردم ایران بخاطر شمرده شدن رای های بی اثرشان آن هم به یه آخوند مفت خور که از قماش کسانی است که سالیان سال است به ایران و فرهنگ و اقتصاد و تمدن و پیشرفت و تاریخ ایران ضربه زدند و می زنند ، مقایسه کردم برای بار هزارم افسوس خوردم که چه ملت بی جربزه و بی کله ایی هستیم ...
سی و پنج سال است زیر چکمه استبداد اسلامی هستیم و بجای اینکه بفهمیم درد و معضل اصلی این همه بدبختی و فساد و عقب ماندگی و افتصاد خری ، از کجاست باز دست به دامن همون درد می شیم که درمان پیدا کنیم !
اونوقت مردم مصر که اتفاقا مسلمان اصیل هم هستند و زبانشان هم زبان الله و پیغمبرشان هست پس از یک سال که از خطر اسلامیزه شدن سیاست و حکومت باخبر شدند یک دل و یک صدا به این امر اعتراض کردند و ارتش غیور و میهنی اونها هم ازشون حمایت کرد تا این زورگویان ومتحجرین مذهبی و اسلامی را از اریکه قدرت به زیر بکشند . چرا که باور دارند اسلام سیاسی و سیاست اسلامی هم سیاست را به گوه می کشه هم اسلام را . 
و وقتی این دوتا در یک جامعه رو به پیشرفت اما مذهبی به گوه کشیده میشن بطور مستقیم زندگی روز مره مردم به فاک عظما می ره .
به قول شاهین نجفی : با تمام وجود غمگینم .
اما آفرین به این مردم مصر وارتشش که میهنی است و به وظیفه و قسم نظامی خود وفادار است .


 ژنرال السیسی پس از جلسه‌ای چند ساعته با سران اپوزیسیون دولت مرسی، چهره‌های مذهبی مسلمان و قبطی و گروه‌های سیاسی مختلف، بیانیه‌ای را در تلویزیون قرائت کرد که بر طبق آن، پایان کار دولت محمد مرسی و تعلیق قانون اساسی جنجال بر انگیز این کشور اعلام شد.
قرار است دولت موقت تحت حمایت نظامی‌ها، تا زمان انتخاباتی زودهنگام، قدرت را به دست بگیرد. ارتش اعلام کرده که به هیچ وجه قصد کودتا ندارد و فقط به خواست مردم پشتیبان مردم مصر است تا شرایط انتخابات در زمانی کمتر از چهار ماه فراهم شود .
نقشه‌ راه سیاسی که شامل انتخابات زودهنگام پارلمانی و ریاست جمهوری، و بازنویسی قانون اساسی جدید است، مورد تایید رهبران سیاسی و مذهبی از جمله شیخ الازهر، پاپ تاوادروس دوم رهبر قبطی‌ها و محمد البرادعی یکی از رهبران مخالف‌ها قرار گرفته است.
«عدلی منصور» مقام عالی قضایی و رییس دیوان عالی مصر به عنوان رییس دولت موقت معرفی شده است.

لحظه‌ای پس از پایان قرائت بیانیه توسط ژنرال السیسی، جمعیت حاضر در میدان التحریر غریو شادی سر داده و به پایکوبی پرداختند.
شهر نصر که هواداران اخوان المسلمین در آن  جمعیت اکثریت را دارند، تحت محاصره نیروهای ارتش است .

۴ نظر:

  1. نوع مشارکت مردم در سیاست ما عجیب شبیه روابط بعضی از زن ها و مردامونه.یک عمر مشکل و تفاوت دیدگاه و کلی متارکه و بحث و دعوا ولی ترس مفرط از جدایی و تنهایی.یهو می بینی 20 سال گذشت و به یک رابطه داغون فقط به خاطر ترس از عواقب جدایی تن در میدهند.باید یکبار برای همیشه این مشکل حل شه.مردم مصر و حکومتشون بعد از یکسال فهمیدند زوج خوبی نیستند و با شجاعت یکطرف ماجرا(مردم) از هم طلاق گرفتند.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. دورد بر شما با این تشبیه زیبایتان .
      همواره ترس از تغییر ما را به مصائب و گرفتاری های دو چندانی گرفتار کرده و می کند .

      حذف
  2. دوست عزیز با متنت موافق نیستم. به نظر من یک سری نکات رو در نظر نگرفتید:
    1 چیزی که در مصر اتفاق افتاد فارق از اینکه برای آینده مصر مفید یا مضر باشه (که فقط زمان می تونه نشون بده و واقعا امیدوارم خوب باشه) یک کودتای نظامیه. اینکه آقای السیسی بگن این کودتا نیست تغییری در تعریف کودتا ایجاد نمیکنه. اگه دولتی بر اساس انتخابات بر سر کار بیاد و توسط نظامیون (و نه انتخابات) منحل شه کودتاست.
    2 در مصر بر خلاف ایران ارتش کاملا مستقل از دولت سیاسیه و در نتیجه یک کودتا (فارق از انگیزه) امکان پذیره. در ایران ارتش ،سپاه و بسیج تحت کنترل حاکمیته و اتفاقی شبیه به مصر در ایران بعید به نظر میاد.
    3 من با مرسی اصلا موافق نیستم، رفتار مردم ایران رو هم حماسه نمیدونم ولی از باب مقایسه: به نظر شما اینکه یه سری بریزن تو خیابون (که اکثریت و اقلیت رو نمیشه شمرد) و بعد ارتش کودتا کنه (یا با هر عنوان دیگه) دموکراتیک تره از اینکه مردم رای بدن و بعد بیان تو خیابون دنبال رایشون؟
    5 شاید برای ایران راه بهتری وجود داشته باشه ولی به نظر من چیزی که در مصر اتفاق افتاد جیزی نیست که من حماسه بدونم و بر اساس اون مردم مصر رو تشویق یا مردم ایران رو تقبیح کنم هر چند واقعا آرزو می کنم که نتیجه واسه مصریا خوب باشه همونطور که آرزو دارم واسه ایران

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. با اینکه نظر شما مخالف نظر بنده هست ، اما قابل احترام است .
      توجه داشته باشید که دخالت ارتش پس از تظاهرات هفده تا بیست میلیونی مردم مصر و در پشتیبانی از آنها صورت گرفت . اگر پشتوانه مردمی نداشت آنگاه حرف شما کاملا درست بود و می شد نام کودتای نظامی روی آن گذاشت .
      در ضمن در کشورهای خاورمیانه که دموکراسی و نظام دموکراتیک وجود ندارد نمی توان نقدی که در این خصوص می تواند در جوامعی دارای دموکراسی هستند انجام می پذیرد را بر آنها وارد ساخت .
      جامعه ما و جوامع مشابه آن در حال گذر هستند به سوی دموکراسی و در این راه از راه های کاملا دموکراتانه کسی به آزادی نخواهد رسید . مبارزه دموکراتانه با نظامی ایدئولوژیک تنها یک فریب است . تنها با سقوط این جوامع و تشکیل نظامی معتدل بر پایه قوانین انسانی و دموکراتانه هست که می شود مبارزاتی دموکراتانه هم انجام داد برای رسیدن به خواسته های خود .
      در جوامع توتالیتر رسیدن به آزادی از راه مماشات و اصلاح ، قابل تعمیر و ترمیم نیستند .
      و در آخر اضافه کنم که من در این پست اشاره کردم که ارتش مصر نیست بصورت موقت تا زمان فراهم شدن شرایط لازم جهت برگذاری یک انتخابات ، قدرت سیاسی کشور را در دست دارد .
      در کل امیدواریم که این راه ، راهی بسوی صلاح مردم مصر باشد و بگذارند که به آن راه برود .

      حذف