۱۳۹۱/۳/۱۱

قرآن درپیشگاه عقل وخرد وترازوی وجدان آگاه قسمت اول


قرآن  در پیشگاه عقل وخرد و ترازوی  وجدان آگاه

تقریباً یک سوم آیات قرآن درباره بهشت و جهنم وخشم وغضب الله است دربرابرکسانی که او و دین جدید اورا نمی پذیرند وبه جهنم الله وارد می شوند و یا درمورد محبت و بخشندگی الله ، درباره کسانی است که او و دین اسلام را بدون هیچ تعقل وتفکری قبول کرده اند و به بهشت الله وارد خواهند شد . که دراین قسمت من به این موضوعاتی که تقریباً در یک سوم قرآن آمده اشاره خواهم نمود.
برعکس کتاب آسمانی دیگر «تورات» و یهوه بنی اسرائیل ، که پاداش ومکافات را درهمین جهان به یهودیان و قوم برگزیده خود عطا کرده و به جسم بی جان وخاک شده آدمیان دیگرکاری ندارد ، الله آنچنان جبار وستمگراست که حتی به این جسم بی روح وخوابیده در زیرخاک مخلوقش هم رحم نمی کند وعنوان می کند که روزی این مردگان رازنده می کند وبه دادگاه عدل وداد الهی خویش می برد وتازه آنوقت درباره آنها تصمیم گیری می کند ولاجرم به دلیل اینکه این الله خودکامه وزورگو وجبار است لذا این دادگاه بدون حضور وکیل وهیئت منصفه وغیره برای متهمین اقدام به بخشیدن و یا محکوم کردن آنها می کند دراین دادگاه همه کاره الله است . همان الله خودخواه وسنگدلی که در جای جای قرآنش گفته هرچه که من میگویم همان باید شود و می شود وکوچکترین حق اختیاری برای بنده ضعیفش قائل نشده است .
این الله در بسیاری از سوره ها وآیات قرآن تاکید می کند که من آفریده ام ، من می کُشم ، من عادل می کنم ، من نا عادل می کنم ، من به راه راست هدایت می کنم ، من گمراه می کنم ، من شعورمیدهم ، من شعوررا نمیدهم ، من عزت و یا ذلت میدهم ، هرکه داناست به قدرت من است ، هرکه نادان است خواست واراده من است ، هرکه مرا شناخت وقبول کرد مشیّت وخواست خودم بوده ، هرکه درجهالت والله نشناسی گرفتار آمده وغرق گردیده به راده خودم بوده است .
اما بسیارشگفت انگیز است که این الله همه کاره ومستبد ، درصدها آیه همین موجودات جاهل وگمراه والله نشناس را به عذابی نا عادلانه و جهنمی سوزان وعاقبتی وعده میدهد که انسان ازدرک آن متحیرو ناتوان می ماند .
چرا الله ایی که می تواند همه بندگانش را به راه راست هدایت فرماید وهمه را به بهشت موعودش بفرستد ، بعضی را به گمراهی وضلالت می کشاند تا جهنمی را هزینه سازد وبسازد که ازوجود این بندگانی که خودش آنها را گمراه کرده پُرکند وبرای اثبات این حرف خودش هم قسم بخورد که اینکاررا بکند ، و اما عده ایی را بقدری عقل وشغور نصیبشان می کند که روز محشر مستقیماً به بهشت می روند وازلذتها ونعمتهای آن استفاده می کنند؟؟؟
درسوره الحج آیه 4 آمده که : برشیطان مقررشده که هرکس را دوستش دارد گمراه کند وبه عذاب آتش سوزانش بکشاند.
سئوال اینجاست که الله ایی که قدرتمند وتوانا است چرا از روزازل ازملائک اش که ازجنس برتریعنی آتش خلق شده اند خواست بر انسان که ازجنس پست تر یعنی خاک است سجده کند ؟؟؟که اگرقصد الله ازاینکار آزمایش ملائک اش بوده ، پس حتماً الله ازایمان ضعیف ومشکوک وعدم حرف شنوائی یکی ازبندگانش به نام شیطان بی اطلاع بوده که در این صورت درجه دانایی وآگاهی الله به زیرسوال میرود .
و اما اگر فرض کنیم که الله می دانسته که شیطان سرپیچی می کند وبه آدم سجده نمی کند چراقبل ازاین اتفاق ازاین کارشیطان ممانعت نکرد واورا مجبور به انجام خواسته خود نکرد آیا این کاربرای الله مشکل بود یا توانایی وقدرتش را نداشت ؟؟؟
وقتی شیطان دلیل سجده نکردنش را به الله می گوید که من از آتش هستم و آدم از خاک ومن برتراز اوهستم ، اگراین جواب ودلیل شیطان منطقی ودرست بود پس چرا الله این فرشته را که بنا به روایات دینی ازمقربترین فرشتگان الله بوده ،عاصی می بیند. چنان گناهکار که حتی به خالقش درشتی می کند ومیگوید که ازاین پس تمام بندگانت را فریب میدهم وازراه تو منحرف خواهم کرد ؟؟؟ واگرپاسخ شیطان غیرمنطقی ونادرست بوده چرا الله با دلایل ومنطق وعلم الهی اش اوراقانع یا مجاب نکرد که دراشتباه است و آدم ازاوبهتراست؟؟؟
چراکه الله می توانست با یک توضیح کوچکش وقانع کردن شیطان ، هم آدمیان را ازشرّ گمراهی شیطان درامان سازد وهم یکی ازبهترین فرشتگانش را تبدیل به عنصری سرکش ونافرمان نکند.
آیا این الله نمی توانست زمانی که شیطان انسان را فریب داد تا ازآن سیب خوردند ووقتی متوجه اشتباهشان شدند سریع توبه کردند وازالله بخشش خواستند ، آنهارا می بخشید؟چرا این بخشش را به آنها عطا نکرد؟؟؟ آیا الله نمی توانست از این پس به آدم وحوا کمک کند تا دوباره فریب شیطان را نخورند ودرراه درست قدم بردارند ، مگراین اولین گناه آنان نبود ؟ پس چرا آنهارابه عذابی دچار کرد که تمام نسل آدم پشت درپشت مکافات ببینند و به این دنیای نکبت بار بیایند و زجر بکشند بی آنکه درآمدنشان حق انتخابی داشته باشند ، درکجای محکمه عقل وخرد فرزندی را به جرم و گناه پدری مجازات می کنند ؟؟؟ این چه دادگاهی است ، این چه عدلی است ، این چه الله ایست که یک محاسبه ساده ومنطقی عدالت را هم نمیداند او حتی معنی عدالت را نمیداند او حتی معنی خالق بودن را هم نمیداند او حتی کوچکترین مسئولیتی را درقبال آفرینش این موجود دو پایش قبول نمی کند.
بگفته خود الله آدم وحوا قبل ازخوردن میوه معرفت فاقد درک و شعوربودند یعنی نمی توانستند خوب را از بد تشخیص دهند ، خوب اگر این چنین است این چه جنگ نابرابری است که الله ، شیطان مطلع ازهمه چیزرا که حتی حق انتخاب دارد که دربرابر تصمیم خالقش ایستادگی کند وبگوید نه تو اشتباه میکنی ومن به انسان سجده نمیکنم وبه الله بفهماند که جنس او از جنس آدم برتراست ، را به جنگ آدم تازه خلق شده بدبخت و ازهمه جا بی خبر که تازه شعوروآگاهی هم نداشته می فرستد تا انسان رافریب دهد مگر الله نمیدانسته بعد ازخلقتش چه پیش خواهد آمد ؟ مگر خودالله نمیدانسته که انسانی که آفریده فاقد درک وشعور انسانی است پس چرا با خوردن میوه معرفت سیببجای اینکه شیطان را مجازات کند که برای باردوم مرتکب گناه دربارگاه الله میشود انسان بینوا را شکنجه می کند ؟؟؟ آنهم انسانی که تازه بعد ازخوردن سیب صاحب درک وشعور میشود ؟؟؟ چرا الله که رحمان ورحیم است اشتباه اول آدم و حوا را هم که به اختیارخودشان نبوده ونیزازروی آگاهی هم نبود عفو نکرد ؟؟؟آیا قضاوت الله ایی که خالق کائنات است نباید والاتروبهترازمخلوقش باشد؟؟؟
واما چرا الله ایی که خودرا قدرت برتر وقادر زنده ومطلق زمان وکائنات وموجودات معرفی میکند یک دفعه چرخش360 درجه ایی نسبت به مواضعش پیدا میکند ؟؟؟
چرا این الله زمانی که موسی ویهودیت را عرضه کرده وبعد ازآن عیسی ومسیحیت را ، وخودش این دو ادیان را درقرآن تایید کره یکدفعه حالا می گوید که یاید آنها مسلمان شوند و گرنه کافرهستد وخَسَرَ دنیا والآخرت میشوند ؟؟؟ اگراین دین اسلام دینی کاملی است پس چرا از اول همان یک دین را پدید نیاورد و ازهمان اول محمد را به عنوان اولین وآخرین رسولش معرفی نکرد وتنهایک کتاب آنهم به یک زبان برای همه مردم ارسال نکرد ؟؟؟
مگرمردم زمان محمد بخصوص اعراب بادیه نشین وسوسمارخور وجانی که حتی به خودشان هم رحم نمیکردند وهمدیگررا می کشتند تا صاحب اموال همدیگرشوند یا ازروی فقر دختران خود را زنده بگورمی کردند یا حتی بعد از آمدن دو رسول اولوالعزم ودو کتاب الهی بازهم بت می پرستیدند نسبت به کسانی که دین داشتند و آن هم دینی که ازسوی همان الله آمده بود برتری داشتند؟؟؟ وچرا حالا که پیامبر آخرینش را می فرستد اورا ازبین بت پرستان انتخاب می کند که ابا واجدادش هم بت پرست بودند وحتی نام بتها را برخود داشتند ؟؟؟ مگرانسانی والا وعالم و دانشمند که هم سواد داشته باشد هم شعور وهم خرد وآگاهی در دنیا پیدا نمیشد که به پیامبری مبعوثش کند ؟؟؟
آیا این الله را بجز با لغت دمدمی مسلک میتوان تعریف کرد یادر ذهن مجسم کرد؟؟؟آیا این الله مسلکی همچون انگلیس ندارد که معتقد است تفرفه بیانداز وحکومت کن ؟؟؟ برای اینکه ببیند این الله انگلیسی مسلک است به دوآیه زیر ازقرآن نگاه کنید:

سوره آل عمران
آیه 84 : بگو به الله وآنچه برما وبرابراهیم واسحاق ویعقوب وفرزندان او ونیزموسی وعیسی وسایر پیامبران دیگراز جانب پروردگارشان نازل شده است ایمان آوردیم . میان هیچ یک از ایشان فرقی نمی نهیم وهمه تسلیم خواست واردۀ الله هستیم .
آیه 85 :وهرکسیکه دینی جزاسلام اختیارکندازاوپدیرفته نخواهد شد ودرآخرت اززیانکاران خواهدبود .!!!

درهمین سوره آل عمران اشاراتی شده که پیروان سایرادیان جزوکافران به شمارآمده اند :

آیه 100 : ای کسانی که ایمان آورده اید اگرازدین گروهی ازاهل کتاب اطاعت کنید شمارا از ایمانتان به کفرباز می گردانند.
آیه 101 : چگونه کافرمیشوید درحالیکه آیات برشما خوانده می شود و رسول اودرمیان شماست وهرکه به الله تمسک جوید به راه راست هدایت شده است .
آیه 102 : ای کسانی که ایمان آورده اید آنچنان که شایستۀ ترس ازالله است ازاوبترسید وجزمسلمانی نمیرید.

***قبول و باوراینکه الله ایی که در بیشترازیک سوم تقریباً 40% کتاب قرآنش را به تعریف وتمجید ازپیامبرانی اختصاص میدهد که همگی نقش آفرینان کتابهایی به نام تورات و انجیل بوده اند وقصه ها وسرگذشتهای توراتی وانجیلی را مکرراً تشریح نموده است ، حالا درسوره ها وآیاتی دیگر همان نقش آفرینان وپیامبران را نادیده گرفته و پیروان ادیان آنان را کافر بشمارد سخت ومحال است .
چراکه باورش خیلی سخت است که الله ایی باشد که هرسه دین را او فرستاده باشد وبندگانی باشند که از قرنها پیش تحت هدایت فکری ومعنوی ویا اجبارواختناق زمان خود ، آن رسولان قبلی ودین آنها را پذیرفته باشند ویکباره با ظهور مسلکی جدید ازسوی همان الله کتاب خودشان البته با نامی دیگر، کافر وناپاک(نجسشده باشند وشرط رهایی آنان ازآتش جهنم را پیوستن آنها به دین جدید اعلام کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر