۱۳۹۲/۲/۴

از دموکراسی جفرسونی تا دموکراسی آخوندی

آزادي، دریایی متلاطم و طوفاني است، که مردان ترسو آرامش استبداد را بر اين طوفان ترجيح مي‌دهند. 


توماس جفرسون

او یکی از متفکرین و بنیانگذاران آمریکا بود که درجهت ترویج ایده های جمهوری خواهی تلاش می کرد، او نویسندهٔ اصلی اعلامیه استقلال ایالات متحده آمریکا و سومین رییس جمهور آمریکا بود. زمان ریاست جمهوری توماس جفرسون برابر با دوران فتحعلی شاه قاجار در ایران بود. که تقریبا می شود دویست سال پیش .

او یک سیاست مدار فیلسوف و حامی روشنگری بود و به آزادی اندیشه احترام قائل بود و حتی قسم یاد کرده بود که همواره دشمن استبداد فکری در بشر باشد .او معتقد به جدایی دین از سیاست و آزادی کامل همه ادیان و مذاهب بود ، او نویسنده قانون آزادی ادیان در ایالت ویرجینیا بود .او به شدت مدافع حقوق ملت بود طوری که دموکراسی جفرسونی از نام او ماندگار شد .


خوب که دقت کنیم می بینیم که دویست سال پیش هم ما صد سال از آن زمان آمریکایی ها عقب تر بودیم که تازه کشورشان را تاسیس کرده بودند . اونها با قانون اساسی خودشان تا به امروز رو به جلو و پیشرفت حرکت کردند تا اینکه از برده داری به جایی رسیدند که امروز کسی که در آمریکا دویست سال پیش برده محسوب می شد رئیس جمهور آمریکا شده است ، و اما ما هم با اون قانون اساسی دوران مشروطه که داشتیم امروز به اینجا رسیده ایم ...!!! که خودی خودی را منافق ، اجنوی ، مزدور ، خائن ، فتنه گر  ، اشوبگر ، خس و خاشاک ، بزغاله ، گوساله ، ضد انقلاب ، برانداز ، کافر ، ملحد ، بهایی ، نجس ، انحرافی و....می نامد و مستحق مجازات و ریختن خون همدیگر ...


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر