۱۳۹۲/۱/۲۲

دیدار خامنه ایی از تخت جمشید

عکسی که برای اولین بار در فضای مجازی انتشار یافته و گفته می شود از سوی حامیان احمدی نژاد و مشایی این کارانجام شده و در این عکس می بینیم که آغای رییس جمهور آن زمان به سال 1367 از تخت جمشید و آرامگاه کوروش بزرگ دیدن کردن !!! در آنزمان به رقم دشمنان جدی ایی که تخت جمشید و آرامگاه کوروش بزرگ در بین ان قلابیون متحجر و انیرانی داشته ، آغا نظری جدی راجب این آثار تمدنی که نشانه هویت و قدمت حیات ایرانیان در صدها سال پیش از به وقوع پیوستن پدیده اسلام است چیزی نمی گوید ...
اما در بعد از به رهبری رسیدنش توسط اکبر کوسه و احمد خمینی ، بارها بصورتِ یکی به میخ یکی به نعل به این آثار و نشانه های تاریخی ایرانیان واکنش جدی نشون داده و حتی برگزاری جشنهای نوروزی را در این مکان ممنوع اعلام کرد ...!!!

دشمنان ایرانیه !! تخت جمشید و آرامگاه کوروش بزرگ :
تمدن باستانی ایران، ناسیونالیسم ایرانی و تخت جمشید به عنوان یکی از نمادهای اصلی آن، هرگز در نزد بسیاری از روحانیون ابله و ضد ایرانی چه در نزد ملاهای محافظه کار و چه در نزد ملاهای رادیکال محبوبیتی نداشته و از طرف افرادی مانند محمدتقی مصباح یزدی اینگونه عنوان شده که ارزش گذاری به این خرابه ها ، ایران گرایی را در برابر اسلام گرایی قرار می دهد و به هیج وحه نباید اینگونه باشد چرا که ایرانیان قبل از اسلام هویتی نداشته اند و هرچه دارند و هر افتخاری که نسیبشان شده بعد از اسلام و به فضل و رحمت الهی و برکات اسلام و دانشمندان اسلامی بوده است .

صادق خلخالی، حاکم شرع دادگاه های انقلاب در ابتدای روی کار آمدن جمهوری اسلامی، کتابی با عنوان "کوروش دروغین و جنایتکار" درباره نخستین پادشاه سلسله هخامنشی نوشت و او را به "لواط" متهم کرد .
این مردک احمق همچنین تلاش کرد تا با حمله به تخت جمشید، این بنای تاریخی را به طور کامل تخریب کند که با مخالفت و مقاومت مسئولان و مردم محلی موفق به این کار نشد.

و حالا این عکس در زمانی انتشار می یابد که دو سال قبل هم مصباح یزدی گفته خامنه ایی را به زبان آورد که برگزاری هر نوع جشن و گردهمای در این مکان به گفته خود رهبر نیز ممنوع است .!!!

آغا نخستین بار در 29 فروردین 1370 در مشهد، گفت که در زمان حکومت پیشیین چند نفر نویسنده مزدور را با پول های هنگفتی که به آنها دادند مجبور کردند که در کتابهای ومجلات خودشون از قالی ایرانی و آثار تخت جمشید و خاویار ایران و .... تعریف و تمجید کنند ! در حالیکه ایران در آن زمان معنایش فقط همان قالی و خاویار بوده!
او چهار سال بعد در 25 مهر 1374 نیز یکی از "نمونه های باطل و طاغوت را ويرانه‌های‌ كاخ هايی‌ نظير پس‌مانده‌های‌ تخت‌ جمشيد" عنوان کرد.
چهار سال بعد نیز در نخستین روز از سال 1378 و باز در شهر مشهد از اینکه يك نفر پيدا مى‌شود كه از سر اشتباه و ندانم كارى!!!، به جاى مرقد امام رضا و مرقد امام بزرگوار و مرقد حضرت معصومه و زنده نگهداشتن مراسم معنوى، تخت جمشيد را زنده مى‌كندبه شدت انتقاد کرد. اما در عین حال تخت جمشید را یک "اثر معماری" توصیف کرد و گفت: "انسان، اثر معمارى را تحسين مى‌كند و چون متعلق به ما !! و مال ايرانی هاست، به آن افتخار هم مى‌كند.!!!
اما گفت اين دلیل نمی شود كه ما دلها و ذهنها و جانهاى مردم را متوجه به نقطه‌اى كنيم كه در آن خبرى از معنويت نيست، بلكه نشانه طاغوتی گرى است.
او در آخرین نظری که راجب تخت جمشید و آثار باستانی ایران داد مربوط می شود به سال 1387 که در سفری به استان فارس داشت و گفت این آثار تاریخی دو جنبه دارد یکی از نظر قبل از اسلام که مربوط می شوند به دوران جباران و ظالمان تاریخ ایران !!! که البته نفرت از استبداد و جباریت و طالغوت در نزد مردم فهیم ایران اینگونه آثار را درچشم و دل آنها بخصوص در بین متدینین بی جاذبه می کند .
اما از نگاه دیگر جنبه مثبت آن را نباید فراموش كرد كه این آثار به هرحال محصول سرپنجه هنرمند، ذهن خلاق، روحیه بلند نظر و ذوق و ابتكار ایرانی است و این واقعیات، تخت جمشید و دیگر آثار تاریخی را در سراسر كشور، مایه افتخار ملت ایران و جزو مفاخر تاریخی این كشور قرار می‌دهد.
با وجود این ضد و نقیض صحبتهای آغا ، همانطور که بالا اشاره کردم در سال 1390 ایشان برگزاری هرگونه مراسم و جشن بخصوص در نوروز را اکیداٌ ممنوع اعلام کرده بود .!! 

آخرش هم خودش نفهمید که بالاخره این آثار و ارزش و قدمت و تاثیر آن بر فرهنگ و تمدن ایرانیان را باید قبول کند یا اینکه در جهت تخریب و نابودی آن قدم بر دارد !!! :)

اما دیدیم که مردم فهیم و ایران دوست که همواره به تاریخ و هویت وتمدن و گذشتگان نیک خود ارزش قائل بودند و هستند چه مراسم با شکوهی را در نوروز امسال در آنجا به نمایش همگان گذاشتند ...
و الان خوب متوجه می شوم که اون نارنجک از کجا و به چه هدفی و از سوی چه کسانی و با چه طرز فکری به آرامگاه کوروش بزرگ برخورد کرد .


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر